Telefoninis sukčiavimas – kaip jį atpažinti ir jo išvengti

Data

2018 02 01

Įvertinimas
0
PERSPEJA.png

Nors apie telefoninio sukčiavimo atvejus ir yra viešai kalbama, kartais jų vis tiek pasitaiko. Su kiekvienais metais sukčiai tampa vis išradingesni ir savo piktiems kėslams įgyvendinti naudoja įvairiausius sukčiavimo metodus, kurie pačioms aukoms to nesuvokiant tampa veiksmingi.

Psichologai teigia, jog sukčiai turi narcisizmo bruožų, kurie lemia jų poreikį per savo patrauklumą manipuliuoti žmonėmis. Paskambinę jie sudaro įspūdį, jog reaguoti reikia greitai, taip neleidžiant pašnekovui nukreipti minčių. Jei apie pašnekovą yra sukaupta pakankamai informacijos ir yra žinomi asmeniniai jo duomenys, sukuriant artimesnio bendravimo atstumo įspūdį, į pašnekovą yra kreipiamasi vardu, o tai jam nejučia kelia pasitikėjimą sukčiumi. Taip pat manipuliuojama ir emocijomis. Baimė, kuria manipuliuoja sukčiai, yra itin stipri emocija. Ištiktas baimės žmogus mąsto kitaip nei įprastai. Taip pat dažniausiai taikomasi į labiau pažeidžiamas visuomenės grupes, tokias kaip mažiau išsilavinę, vieniši ar senyvo amžiaus žmonės.

Sulaukus skambučio iš telefoninio sukčiaus, jį identifikuoti galima iš siūlomų sprendimo būdų, kurie realybėje būtų per greiti ir per paprasti jo apibūdintai problemai spręsti. Tokioje situacijoje svarbiausia yra sustoti, atsitokėti ir po emocinės reakcijos leisti sugrįžti mąstymui, leidžiančiam logiškai įvertinti situaciją ir užtikrinti savo finansinį saugumą.

Kadangi Tauragės apskrityje telefoninio sukčiavimo problema yra aktuali, policijos pareigūnai gyventojus ragina būti atidesniems ir budresniems. Identifikavus telefoninį sukčiavimą apie jį pranešti policijos pareigūnams.

Policijos budėtojų telefonu (8 446) 20 270;

Anoniminiu policijos pasitikėjimo telefonu (8 446) 61 952;

Bendruoju pagalbos telefonu 112.